Hur lång är leveranstiden?
Vi levererar som standard 1-3 arbetsdagar efter beställningen. Under vissa intensiva perioder kan det uppstå avvikelser. Du blir meddelad om det skulle uppstå förseningar.

Norden och Europa: 4-6 arbetsdagar
Resten av världen: 5-12 dagar

Vad kostar frakten?
Vi har alltid fri frakt inom Sverige.
Övriga länder kostar 7€.

Har ni någon fysisk butik?
Vi säljer endast online.

Kan man hämta sin beställning hos er?
Vi har tyvärr ingen varuutlämning.

Finns alla produkter i lager?
Vi har normalt alla produkter i lager för omgående leverans. Om en vara inte finns i lager så blir du kontaktad eller så finns information på vår hemsida när den beräknas komma in.

Säljer ni till alla länder?
Ja

*Hur betalar man i er webbshop?
Betalning sker via Klarna Checkout, kortbetalning el Swish. Det ger dig möjlighet att betala med kort, med faktura eller delbetalning. För att se Klarna Checkouts villkor, klicka på denna länk.

Erbjuder ni delbetalning?
Ja. Med Klarna kan du delbetala i 3 – 36 månader.
Du kan också välja att betala i din egen takt och själv bestämma vilken summa du betalar varje månad.

När kommer min faktura?
Din faktura skickas ut i samband med att vi levererar dina varor. Det kan dröja 1-3 dagar att få fakturan efter att du erhållit dina produkter. Detta eftersom vi vill att du som kund inte ska få en faktura innan du fått varorna. Skulle din faktura komma innan varorna kan du vänta med att betala tills du har varorna.

Jag ska skicka tillbaka en produkt – hur gör jag med fakturan?
Vi rekommenderar att du alltid betalar hela fakturan trots att du ska returnera en eller flera produkter.
När produkterna kommer i retur återbetalas du inom 2-5 dagar.

Kan man kontakta er via telefon?
Du kan nå oss på tel. +46(0)8 447 65 00 måndag till fredag kl. 8-17.
Jag har fått en leveransbekräftelse men inget paket
Vanligtvis kommer paketet inom 48 timmar efter att man fått leveransbekräftelsen.
Har du inte fått ditt paket inom 3 dagar efter leveransbekräftelsen så kan du kontakta oss via tel. +46(0)8 447 65 00 eller info@cccphockey.se för mer information.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse
Var alltid noga med att kontrollera så att din e-postadress är korrekt, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse.
Det kan även vara att din e-postleverantör har ett SPAM-filter som blockerar vissa mail. Har du fortfarande problem med att hitta din orderbekräftelse vänligen hör av dig till oss.

Vart är min beställning?
Har du inte fått din beställning efter flera dagar dagar kan din vara blivit försenad på grund av högt leveranstryck eller på grund av att en av varorna du beställt hunnit tagit slut i lager. Om du inte mottagit din beställning inom 10 arbetsdagar efter att du fått leveransbekräftelse från oss så ber vi dig höra av dig till oss via tel. +46(0)8 447 65 00 eller info@cccphockey.se.

Kan jag avbryta en beställning?
Ja – men skynda dig!
Om du kontaktar oss mellan 08-17 på vardagar inom 2 timmar efter beställningstillfälle har vi oftast möjligheten att avboka din beställning.
Därefter kan vi inte reservera oss för att hinna genomföra ändringar i din order. Anledningen är att de behandlas direkt när de läggs och går ut till plockning.

Är det gratis att byta storlek?
Ja – alla storleksbyten är kostnadsfria.

Har ni mottagit min retur?
Du kommer få en bekräftelse från oss via e-post när vi mottagit och behandlat din retur. Det kan ibland ta upp till 14 dagar för en retur att komma till oss och behandlas på vårt lager.
Har du inte fått någon bekräftelse från oss inom 14 dagar efter att du returnerat ber vi dig kontakta kundtjänst på info@cccphockey.se.

*Måste jag byta till samma produkt?
Nej, det behöver du inte. Att bara byta storlek går givetvis utmärkt men det fungerar lika bra byta till en helt annan produkt eftersom att du själv lägger en beställningen på nytt när du gör storleksbyten.

Kan jag returnera en produkt om jag inte är nöjd?
Självklart! Vi erbjuder 30 dagars returrätt efter att du har erhållit din leverans. Det enda villkoret är att varan och tillhörande hang tags samt emballage kommer tillbaka i originalskick. Det går ej att göra ett återköp på en använd produkt såvidare det inte är en reklamation. Om en vara är felexpedierad eller felaktig står vi självklart för returportot.
Hur lång tid har jag på mig att skicka tillbaka?
Du har alltid ångerrätt i 30 dagar i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

Hur får jag tag i ett returblankett?
Kontakta vår kundtjänst för att få en fraktsedel för din retur. Du når oss på telefon +46(0)8 447 65 00, eller via mail info@cccphockey.se.

Returer skickas till:
Ölands logistik center
℅ CCCP Hockey
Bjärby 19
386 94 Färjestaden

Min vara är i dåligt skick eller sönder – vad ska jag göra?
Vi garanterar att våra varor är felfria när vi skickar dom. Om din vara inte skulle uppfylla de kraven erbjuder vi kostnadsfri retur på alla reklamationer.

Vill du ha en ny vara så måste du lägga en ny beställning eftersom att vi kommer återbetala eller kreditera din reklamation.

Vad är adressen till ert lager?
Ölands logistik center
℅ CCCP Hockey
Bjärby 19
386 94 Färjestaden

Får ni påfyllning av en vara som är slut?
Absolut, i de flesta fall fyller vi på varor som är populära.